Overgang til børnehave og skole

Overgang fra vuggestue til børnehave

Inden jeres barn skifter fra vuggestue til børnehave indkalder vi jer forældre til en samtale, hvor I kan møde en pædagog fra den nye stue, og vi fortæller mere om, hvordan det bliver, når jeres barn skal starte i børnehave.

Overgang fra børnehave til skole

For at gøre børnene klar til skolestart samler vi de kommende skolebørn i en storebørnsgruppe allerede i efteråret inden. Allerede her lærer børnene at indgå i et nyt fællesskab og danne nye venskaber. I storebørnsgruppen tager vi på besøg i områdets skoler og fritidsordninger, så børnene får en fornemmelse af, hvad det betyder at gå i skole og KKFO.

Vi har desuden et tæt samarbejde med Harrestrup Å Skole, hvor rigtig mange af Himmeltræets børn starter. I tiden op til børnene starter i KKFO'en, deltager vi sammen med børnene i forskellige aktiviteter og arrangementer, som giver børnene en relation til det sted, de fremover skal have deres hverdag.