Nye forældre

Når I får tilbudt en plads hos os, er I meget velkomne til at ringe herned, hvis I ikke allerede har hørt fra os. Her kan vi snakke mere om, hvordan den første tid kommer til at blive, og vi kan aftale et tidspunkt, I kan komme på besøg, hvis I endnu ikke har set institutionen.

Det kan også være, I endnu ikke har besluttet, om I vil skrive jer op eller takke ja til en plads i Himmeltræet. I så fald er I mere end velkomne til at ringe og aftale et tidspunkt, hvor I kan komme på besøg, se vores hus og høre mere om hverdagen hos os.

Indkøring og den første tid

Nogle børn føler sig lynhurtigt trygge i at starte i institution, mens andre har brug for længere tid til at vænne sig til den nye hverdag. Derfor planlægger vi løbende indkøringen sammen med jer ud fra jeres muligheder og jeres barns behov.

Vi anbefaler, at I afsætter to ugers tid til indkøringen. Den første uge kan I komme på korte besøg hernede, så vi lærer hinanden at kende, og jeres barn begynder at føle sig tryg i de nye rammer. Den næste uge kan jeres barn begynde at have længere tid alene på stuen, indtil det er parat til at være en hel dag i Himmeltræet.

I den første tid vil en af pædagogerne fra jeres barns stue blive tilknyttet som den primære voksen og stå for indkøringen og kontakten med jer.